top of page

آیا مرتکب گناه غیرقابل بخشش شده اید؟


اگر شده اید، چه کاری باید انجام دهید؟ کتاب مقدس از گناهی غیرقابل بخشش صحبت می کند. عیسی آن را یک گناهی می داند که نمی توان در این زندگی یا زندگی بعدی بخشید. گناه نابخشودنی کفر علیه روح القدس خدا است. آنچه در مورد این کفر بی نظیر است نحوه گفتن کفر است: کفر علیه روح القدس یعنی نسبت دادن کارهای خدا به کارهای شیطان از روی آگاهی. قبل از اینکه به شما نشان دهم کجا و چگونه این مقاله نوشته شده است، باید توجه داشت که مسلمانان خوب هنگام نقل قول از صفحات کتاب مقدس، این مسئله را جدی می گیرند. الله در قرآن می فرماید که انجیل مسیح هم قابل اعتماد است و هم غیر قابل تغییر:

  • و اگر از آنچه به سوى تو نازل كرده‏ ايم در ترديدى از كسانى كه پيش از تو كتاب [آسمانى] مى‏ خواندند بپرس قطعا حق از جانب پروردگارت به سوى تو آمده است پس زنهار از ترديدكنندگان مباش. سوره یونس آیه ۹۴

  • و پيش از تو نيز پيامبرانى تكذيب شدند ولى بر آنچه تكذيب شدند و آزار ديدند شكيبايى كردند تا يارى ما به آنان رسيد و براى كلمات خدا هيچ تغييردهنده‏ اى نيست و مسلما اخبار پيامبران به تو رسيده است. سوره انعام آیه ۳۴


با دقت توجه داشته باشید که حضرت عیسی مسیح پس از آنکه شخص دیو زده ای را برای شفا نزدش آوردند، در انجیل متی باب ۲۲ آیات ۲۲-۳۱ چه فرمود:

۲۲ آنگاه دیوانه ای کور و گنگ را نزد او آوردند و او را شفا داد چنانکه آن کور و گنگ، گویا و بینا شد.

۲۳ و تمام آن گروه در حیرت افتاده، گفتند: «آیا این شخص پسر داود نیست؟

۲۴ لیکن فریسیان شنیده، گفتند: «این شخص دیوها را بیرون نمی کند مگر به یاری بعلزبول، رئیس دیوها!

۲۵ عیسی خیالات ایشان را درک نموده، بدیشان گفت: «هر مملکتی که بر خود منقسم گردد، ویران شود و هر شهری یا خانه ای که بر خود منقسم گردد، برقرار نماند.

۲۶ لهذا اگر شیطان، شیطان را بیرون کند، هرآینه بخلاف خود منقسم گردد. پس چگونه سلطنتش پایدار ماند

۲۷ و اگر من به وساطت بعلزبول دیوها را بیرون می کنم، پسران شما آنها را به یاری که بیرون می کنند؟ از این جهت ایشان بر شما داوری خواهند کرد.

۲۸ لیکن هرگاه من به روح خدا دیوها را اخراج می کنم، هر آینه ملکوت خدا بر شما رسیده است.

۲۹ و چگونه کسی بتواند در خانه شخصی زورآور درآید و اسباب او را غارت کند، مگر آنکه اول آن زورآور را ببندد و پس خانه او را تاراج کند؟

۳۰ هرکه با من نیست، برخلاف من است و هرکه با من جمع نکند، پراکنده سازد.

۳۱ از اینرو، شما را می گویم هر نوع گناه و کفر از انسان آمرزیده می شود، لیکن کفر به روح القدس از انسان عفو نخواهد شد.

مخصوصأ به آیه ۳۱ دقت کنید و ببینید مسیح چه فرمود: "از اینرو، شما را می گویم هر نوع گناه و کفر از انسان آمرزیده می شود، لیکن کفر به روح القدس از انسان عفو نخواهد شد. "

سه نکته که باید در اینجا به آن توجه کرد:

  1. فریسیان معجزه عیسی را به شیطان نسبت دادند. ایشان پس از مشاهده معجزه بسیار خوب، خوب بودن آن را فهمیدند. با این حال در آیه 24 آنها آگاهانه به مردم اعلام کردند که شیطان این کار را از طریق حضرت عیسی انجام داده است. بنابراین، آنها در حسادت خود اصرار داشتند که قدرتی که عیسی از آن استفاده کرد از شیطان است. بنابراین آنها دروغ گفتند.

  2. عیسی معجزه خود را به قدرت روح خدا نسبت داد. او قدرت واقعی خود را نشان داد. قدرت روح خدا (آیه 28).

  3. کفر به روح القدس هرگز آمرزیده نخواهد شد. عیسی در آیه 31 فرمود: "همه نوع گناه و کفر برای انسانها آمرزیده خواهد شد." این بدان معنا نیست که در روز قیامت همه انسانها بخشیده می شوند. این بدان معناست که خدای کتاب مقدس مایل است هر گناهی را از گناهکار توبه کننده ببخشد، هر چقدر هم سنگین باشد، به جز یک گناه بزرگ یعنی: "اما کفر به روح القدس از انسان عفو نخواهد شد." دروغ و باطل دانستن انجیل از روی آگاهی، گناهی است كه در این زندگی، یا زندگی بعدی بخشیده نخواهد شد.

اگر ما بخشیده شویم، به جهنم نخواهیم رفت. خدا آنچه را که منظور دارد می فرماید و منظور او همان چیزی است که او در کلام خود می فرماید. به همین ترتیب، اگر مورد لعنت ابدی قرار بگیریم، هرگز بخشیده نخواهیم شد. این سرنوشتی است که مهر و موم شده است. به همین ترتیب ما نمی توانیم دیروز را به فردا برسانیم، نمی توانیم سخنان خدا را لغو و باطل کنیم. آرامش و امیدی که در این زندگی داریم فقط به اندازه کلام خداست و نه هوی و هوس خدا. بسیار مهم است که شما آن جمله را دوباره بخوانید و درباره آن فکر کنید. اگر خدا، خدای "هوی و هوس" یا "حال و احساسات" بود، همه ما به جهنم می رفتیم! اگر تقدس و پاکی او به نوعی با قدرت تغییر عقیده او از روز به روز و از فردی به فرد دیگر مطابقت داشت، هرگز نمی توانستیم با او در صلح باشیم و هیچ وقت نمی توانستیم به نجات امیدوار باشیم.

  • الله در قرآن می فرماید، "پس الله هر كه را بخواهد گمراه مى‏ کند و هر كه را بخواهد هدايت مى ‏كند. " سوره ابراهیم آیه ۴

  • اما در انجیل می خوانیم، "خداوند در وعده خود تاخیر نمی نماید چنانکه بعضی تاخیر می پندارند، بلکه بر شما تحمل می نماید چون نمی خواهد که کسی هلاک گردد بلکه همه به توبه گرایند. " دوم پطرس ۳: ۹

ما می دانیم که همه مردم توبه نمی کنند. در واقع، اکثر آنها از این کار دوری می کنند! نکته مهم در اینجا این است که این دو گزاره بسیار متفاوت است، گویا از یک خدا، نقل شده از دو نوشته مقدس متفاوت. باید این سؤال را پرسید، "آیا این دو آیه متفاوت از یک خدا هستند؟ اگر آنها نباشند، آیا شما همچنان می توانید بخشوده شوید، یا قادر به بخشش نیستید؟ آیا می توانیم نتیجه بگیریم که خدایی که می خواهد برخی را گمراه کند، همان خدایی است که می خواهد همه به توبه بیایند؟ قبل از پاسخ دادن، این نکته را در نظر بگیرید. من می خواهم صریح و صادقانه صحبت کنم. من دقت کرده ام که کتابهای مقدس و پیامبران را نقل کنم، و اجازه می دهم که آنها خودشان صحبت کنند:

پیامبر اکرم فرمود: «هیچ تفاوتی بین ایمان و کفر نیست جز حذف نماز.» وسائل الشیعه جلد سوم صفحه ۲۹

آیا هر روز 5 مرتبه نماز می خوانید، به زبان عربی؟ آیا در نماز كلمات عربی را بطور دقیق تلفظ می کنید؟ وقتیکه آن نمازها را ناخواسته از قلم می اندازید، آیا طبق قانون اسلام 60 مرتبه قضای آن نماز را می خوانید تا جبران کنید؟ آیا مسیر خود را از دست داده اید؟ اگر چنین است، گناه شما همیشه پیش روی شماست، و طبق قرآن، برای دریافت بخشش باید به حال و احساسات الله اعتماد کنید، تا شاید شما را ببخشد. آیا شما قابل بخشش هستید؟ یا نیستید؟ کتاب مقدس می فرماید، عیسی آمد "تا گناهکاران را بجوید و نجات دهد." انجیل لوقا 19: ۱۰ این را می فرماید، و این یک آیه امیدوار کننده است، زیرا نوید می دهد که:

  1. عیسی قدرت نجات گناهکاران از جهنم را دارد.

  2. عیسی در جستجوی شماست - شما یک گناهکار هستید، و من نیز یک گناهکار هستم.

  3. عیسی در جستجوی شماست، نه برای اینکه شما را لعنت کند، بلکه برای اینکه بتواند از لعنت شما را نجات دهد.

طبق کتاب مقدس، اگر هرگز روح القدس خدا را ناسزاگویی نکرده باشید، (ادعا نکرده اید که کارهای روح القدس در واقع کارهای شیطان بوده است) شما قابل عفو هستید. چرا شما به دینی که صریحاً بیان کند که رفتن به بهشت تقریباً غیرممکن است، ​​اعتماد می کنید؟ و در عین حال، به عیسی نجات دهنده که راه بخشش از گناهان و وعده حیات جاودان را برای گناهکاران تضمین کرد، شک می کنید؟

دوست دارید از گناهان خود آمرزیده شوید؟ یعنی بخشش واقعی را در این دنیا و دنیای بعدی بدست آورید؟ بخشش خدا هم اکنون در دسترس است. لطفاً هفت ویدئو را در صفحه اصلی وب سایت ما مشاهده کنید https://www.besharatenjil.com) ). آن ویدئوها شما را با عیسی واقعی آشنا خواهد کرد و راه بدست آوردن آمرزش و حیات جاودان را به شما یاد خواهد داد. ما از شما استقبال می کنیم که به هر دلیلی با ما تماس بگیرید. ما این کار را می کنیم زیرا مسیح ما را دوست داشت و او شما را نیز دوست دارد.


39 views0 comments
bottom of page