top of page

تثلیث یک مفهوم اشتباه در بین دوستان عزیز مسلمان است.


ماهیت یگانگی خدا را می توان به طور کامل در یکی از حیاتی ترین مخلوقات حیات بخش او نشان داد: یعنی خورشید. خورشید می تواند به صورت محدود به سمت ما بیاید، اما ما نمی توانیم به سمت آن برویم. چرا؟ چون می سوزیم. در عوض، خورشید با دمای 15000 درجه سانتیگراد که 109 برابر بزرگتر از زمین است، نور و گرمای مورد نیاز ما را به سمت ما ارسال می کند. به عبارت دیگر، خورشید به سمت ما می آید.

فاصله خورشید از زمین 228 میلیون کیلومتر است. با این حال، نور خورشید بخشی از خورشید است. ما می توانیم بدون خطر از نور خورشید استفاده کنیم، و از آن لذت ببریم. نور خورشید ۱۰۰٪ خورشید است که از راه دور ارسال شده و با خوشحالی دریافت می شود. بنابراین ما گرم می شویم. خداوند خورشید را در فاصله کاملی قرار داد تا ما را از یخ زدگی یا سوختن باز دارد. این همانند قدرت خورشید است. ما به آن احترام می گذاریم. و مانند نور، ما به آن نیاز داریم. اما ما نمی توانیم در منبع آن به خورشید نزدیک شویم وگرنه نابود می شویم. بنابراین خدا ما را در فاصله مناسب از خورشید قرار داد. زیرا او می دانست که ما در غیر اینصورت می مردیم.

خورشید حیات را به ارمغان می آورد. خورشید بر آب و هوا تأثیر می گذارد تا باران بر زمین آید. خورشید فتوسنتز (نورساخت) را فراهم می کند، به طوری که گیاهان و درختان بوسیله آن رشد می کنند، و میوه و سبزیجات و محصولات دیگر برای ما ببار می آورند. حیواناتی که به ما گوشت می دهند نیز از آن محصولات تغذیه می کنند. و غیره...

خورشید یک تثلیث کامل از هویت خدا را در طبیعت به تصویر می کشد:

  1. خود خورشید 100٪ خورشید است. (یهوه)

  2. نوری که از خورشید به ما می رسد 100٪ خورشید است. (عیسی مسیح)

  3. گرمای منتقل شده از خورشید 100٪ خورشید است. (روح القدس)

هر سه متفاوت هستند اما با این حال، هر سه یکسان هستند. نور و گرمای خورشید به منبع خورشید وابسته است: آیا می توانید رابطه را ببینید؟

پدر:

"آنگاه عیسی در جواب ایشان گفت: «آمین آمین به شما می گویم که پسر از خود هیچ نمی تواند کرد مگر آنچه بیند که پدر به عمل آرد، زیرا که آنچه او می کند، همچنین پسر نیز می کند." یوحنا 5: ۱۹

پسر:

" پس عیسی باز بدیشان خطاب کرده، گفت: «من نور عالم هستم. کسیکه مرا متابعت کند، در ظلمت سالک نشود بلکه نور حیات را یابد. " یوحنا 8: ۱۲

روح مقدس:

" لیکن چون روح القدس بر شما می آید، قوت خواهید یافت و شاهدان من خواهید بود، در اورشلیم و تمامی یهودیه و سامره و تا اقصای جهان. " اعمال 1: 8

(* قدرت: کلمه یونانی ، "Dunamis" همان کلمه ایست که واژه "دینامیت" از آن گرفته شده است. "حرارت" کلام خدا که قلبهای سرد را ذوب می کند.)

در مسیحیت، ما به یک خدا اعتقاد داریم، که این خدای واحد در سه شخص مجزا وجود دارد. ما این را تثلیث می نامیم.

دوستان مسلمان به ما می گویند که ما در واقع "مشرک" هستیم، زیرا اعتقاد به سه خدای جداگانه که یک خدای واحد را تشکیل می دهد، در واقع ماهیت یگانگی خدا را نقض می کند.

تضادی بزرگتر از این، بین این دو مذهب وجود ندارد: پیشنهاد چندین خدایان که یک خدای متمایز را تشکیل می دهند، نه تنها کفر آمیز است، بلکه غیر منطقی نیز هست.

من نشان داده ام که خود خورشید ثابت می کند که تثلیث نه تنها طبیعی است، بلکه برای وجود ما و ابدیت ما حیاتی است.

خلاصه؛

اولاً، مسیحیان به یهوه پدر ، مریم مادر و عیسی پسر اعتقاد ندارند. این یک افسانه است. بسیاری از مسلمانان به اندازه کافی مسیحیت را مطالعه کرده اند و می دانند که انجیل درباره ماهیت خداوند از خدای پدر، خدای پسر و خدای روح القدس تعلیم می دهد.

ثانیاً، کتاب مقدس وجود تنها یک خدا را در عهد عتیق و عهد جدید آموزش می دهد:

تثنیه 6: 4 - «ای اسرائیل بشنو، یهوه، خدای ما، یهوه واحد است.»

خروج 20: 3 - «تو را خدایان دیگر غیر از من نباشد.»

آیات بالا از عهد عتیق بود. اما به سخنان خود عیسی در عهد جدید گوش دهید:

مرقس ۱۲: ۲۹ - «عیسی او را جواب داد که «اول همه احکام این است که بشنو ای اسرائیل، خداوند خدای ما خداوند واحد است.»

اگر عیسی حقیقت را نمی دانست، آن آیه را هرگز نقل نمی کرد.

ثالثاً، برخی از مسلمانان به این نتیجه رسیده اند که با توجه به این موارد، عیسی باید مدعی باشد که او نه پسر خدا است و نه خود خدا، و با این حال، به نظر می رسد تناقضی در آن وجود دارد. به سخنان عیسی در یوحنا ۱۰: ۳۰ توجه کنید: عیسی فرمود: "من و پدر یک هستیم" (آنها سنگها را برداشتند تا او را به خاطر کفر سنگسار کنند).

یا این کلمات از یوحنا 8: ۸۸ را بخوانید: عیسی به آنها گفت: "به راستی، به راستی به شما می گویم، قبل از اینکه ابراهیم بود، من هستم." (دوباره، سنگهایی برداشتند تا او را به جرم کفر سنگسار کنند).

در تعمید عیسی، در متی 3: 16-17، ما شاهد ظهور سه شخص در یک رویداد هستیم:

اما عیسی چون تعمید یافت، فور از آب برآمد که در ساعت آسمان بر وی گشاده شد و روح خدا را دید که مثل کبوتری نزول کرده، بر وی می آید. آنگاه خطابی از آسمان در رسید که «این است پسر حبیب من که از او خشنودم.»

4) ما باید بپذیریم که هم قرآن و هم کتاب مقدس شیوه های منحصر به فردی را که خداوند با پیامبران خود صحبت کرده است نشان می دهند. خدا نمی تواند در شکل طبیعی خود در برابر انسانها ظاهر شود، در غیر این صورت آنها می میرند. هیچ انسانی نمی تواند خدا را ببیند و زیست کند. ما نمی توانیم همانطور که هست به خدا نزدیک شویم. در خروج ۳۳: ۲۰ خداوند به موسی فرمود: «و گفت روی مرا نمی توانی دید، زیرا انسان نمی تواند مرا ببیند و زنده بماند.»

کتاب مقدس به ما می آموزد که خدا تصمیم گرفت خود را از طریق بوته ای سوزان به موسی نشان دهد. او بصورت یک فرشته با ابراهیم صحبت کرد. هنگامیکه خدا با موسی صحبت کرد، خود را به سطح موسی محدود کرد و از زبان انسانی برای برقراری ارتباط استفاده کرد. میزان صدا مناسب بود، لحن و لهجه نیز مناسب بود. اما برای اینکه خدا به موسی چیزی بیاموزد، باید خود را در سطحی از درک انسانی نشان می داد.

با توجه به این موارد، لطفاً عبرانیان 1: 1-3 را بخوانید:

«خدا که در زمان سلف به اقسام متعدد و طریق های مختلف بوساطت انبیا به پدران ما تکلم نمود، در این ایام آخر به ما بوساطت پسر خود متکلم شد که او را وارث جمیع موجودات قرار داد و بوسیله او عالمها را آفرید؛ که فروغ جلالش و خاتم جوهرش بوده و به کلمه قوت خود حامل همه موجودات بوده، چون طهارت گناهان را به اتمام رسانید، به دست راست کبریا در اعلی علیین بنشست،»

نخست، خدا از طریق پیامبران خود با ما صحبت کرد. اما در نهایت، خدا از طریق پسر خود با ما صحبت کرد. آیات بالا به ما می گوید که عیسی مسیح قدرت آفرینش را داشت. با این حال، فقط خدا دارای این قدرت است. چگونه می توان با این حقیقت کنار آمد؟ عیسی مسیح فرمود: «یهوه خداوند ما یهوه واحد است.» او همچنین فرمود: «قبل از اینکه ابراهیم بود، من هستم.»

سه در یک! از او… ما زندگی را دریافت می کنیم!

اما خداوند خود نیز به ما یک زندگی ارائه می دهد که هیچ توپ عظیمی از آتش در فضا نمی تواند به ما بدهد: یعنی زندگی ابدی.

خدای پسر بهشت را ترک کرد و بر روی زمین آمد تا برای گناهی که ما نمی توانستیم جریمه آن را بپردازیم، قربانی شود، و حیات ابدی را برای ما به ارمغان بیاورد. حیات ابد هدیه خدا است و ما نمی توانیم برای بدست آوردن آن تلاش کنیم. زیرا جریمه گناهان ما توسط مسیح پرداخت شده است.

خدا از شما می خواهد که همین حالا این هدیه را دریافت کنید. در این لینک زیر بیشتر بدانید:

39 views0 comments
bottom of page