top of page

خدا در جسم ظاهر شد


خواندن کلام: اول تیموتائوس3: 16


هدف: اینست که به الوهیت عیسی مسیح ایمان آوریم و آن را به دیگران نیز موعظه کنیم تا آنها نیز ایمان آورده صاحب حیات جاودان شوند.

آیه حفظی: یوحنا1: 14

مقدمه: کریسمس روزی است که عیسی مسیح تولد یافت و ما این روز را به یاد تولد او جشن می گیریم و شادی می کنیم به اینکه او برای ما انسانها نجات ابدی و حیات جاودان را به ارمغان آورد. کلام خدا می گوید که او خدا است که به جسم انسانی ظاهر شد و به صورت انسان وارد این دنیا شد.

"وبالاجماع سر دینداری عظیم است که خدا درجسم ظاهر شد و در روح، تصدیق کرده شد و به فرشتگان، مشهود گردید و به امتها موعظه کرده ودر دنیا ایمان آورده و به جلال بالا برده شد." (اول تیموتائوس3: 16). چندین سّر در کتاب مقدس وجود دارند که یکی از آن اسرار در همین متن یعنی اول تیموتائوس 3: 16 آمده.

تعریف سّر: حقیقتی که در گذشته از چشم مردم پوشیده شده بود لیکن هم اکنون بر آنها آشکار گشته. کلام خدا در این متن می گوید که الوهیت مسیح موعود سّری بود که در گذشته مردم به این واقعیت پی نبرده بودند گرچه می دانستند که روزی مسیح موعود برای نجات انسانها ظاهر خواهد شد اما خداوند در عهد جدید سّر الوهیت مسیح را بر ما آشکار کرد و ما با ایمان به خداوند عیسی مسیح و کار او روی صلیب نجات یافته و حیات جاودانی را دریافت می کنیم.

1- خدا درجسم ظاهر شد. عیسی مسیح خداست که به جسم انسانی در این دنیا ظاهر شد.

· پیامبران الوهیت مسیح موعود را پیشگویی کردند. اشعیا 35: 1- 10 ؛ میکای نبی5: 2 ؛ اشعیا9: 6

· اعمال و معجزات عیسی، الوهیت او را اثبات کرد.

ü تبدیل آب به شراب (یوحنا2: 2-11) - منبع حیات، خالق

ü شفای پسر یک افسر از فاصله دور (یوحنا4: 46-54) - صاحب فاصله ها و مسافت ها

ü شفای مرد فلج شده در روز سبت (یوحنا5: 1-15) - صاحب زمان

ü سیر کردن 5000 نفر با 5 نان و 2 ماهی (یوحنا6: 1-14) - نان حیات

ü راه رفتن روی سطح آب (یوحنا6: 16-21) – خداوند و صاحب آب و دریاها

ü شفای مرد کور (یوحنا 9: 1-41) - نور عالم

ü زنده کردن ایلعاذر از مردگان (یوحنا11: 1-44) – خداوند و ارباب مرگ و دنیای مردگان

ü ساکن کردن طوفان دریا (متی8: 26) – صاحب طبیعت

· خود عیسی مسیح ادعای الوهیت کرد. خروج 3: 14 – یوحنا8: 58 و 24

· مردم او را پرستش کردند و او مانع پرستش آنها نشد.

ü مرد جذامی او را پرستش کرد. متی8: 1-2

ü یایرس رئیس کنیسه او را پرستش کرد. متی 9: 18

ü سواران کشتی او را پرستش کردند. متی 14: 33

ü شاگردان عیسی وی را پرستش کردند. متی 28: 16-18

· تولد و دوران زندگی و مرگ و رستاخیز عیسی کلا با معجزه بود.


2- در روح تصدیق کرده شد. روح القدس به او قدرت داد تا معجزات و آیات نشان دهد و حتی عیسی خود را نیز از مردگان زنده کرد. رومیان1: 4 " و بحسب روح قدوسیت پسر خدا به قوت معروف گردید از قیامت مردگان یعنی خداوند ما عیسی مسیح"

· روح القدس هنگام تعمید عیسی بصورت کبوتر بر او فرود آمد. متی3: 16-17

· روح القدس عیسی را در بیابان امتحان کرده و او را تصدیق نمود. متی 4: 1-11

· روح القدس بر عیسی بود تا او بتواند به مردم بشارت دهد. لوقا4: 18-19 "«روح خداوند بر من است، زیرا که مرا مسح کرد تا فقیران را بشارت دهم و مرا فرستاد، تا شکسته دلان را شفا بخشم و اسیران را به رستگاری و کوران را به بینایی، موعظه کنم وتا کوبیدگان را،آزاد سازم، واز سال پسندیده خداوند موعظه کنم.»"

· روح القدس عیسی را از مردگان زنده کرد. رومیان8: 11 " و اگر روح او که عیسی را ازمردگان برخیزانید در شما ساکن باشد، او که مسیح را از مردگان برخیزانید، بدنهای فانی شما را نیز زنده خواهد ساخت به روح خود که در شما ساکن است." همه این اعمالی که روح القدس در زندگی عیسی مسیح انجام داد شاهدی از تصدیق او از الوهیت عیسی مسیح بود.

3- به فرشتگان مشهود گردید. فرشتگان شاهد زندگی عیسی مسیح بودند.

· فرشتگان شاهد تولد عیسی مسیح بودند. لوقا2: 8-11 " و در آن نواحی، شبانان در صحرا بسر می بردند و در شب پاسبانی گله های خویش می کردند. ناگاه فرشته خداوند بر ایشان ظاهر شد و کبریایی خداوند بر گرد ایشان تابید و بغایت ترسان گشتند. فرشته ایشان را گفت: «مترسید، زیرا اینک بشارت خوشی عظیم به شما می دهم که برای جمیع قوم خواهد بود. که امروز برای شما در شهر داود، نجات دهنده ای که مسیح خداوند باشد متولد شد."

· فرشتگان شاهد تجربه شدن عیسی از سوی شیطان بودند. متی4: 11 "در ساعت ابلیس او را رها کرد و اینک فرشتگان آمده، او را پرستاری می نمودند."

· فرشتگان شاهد قیام عیسی از مردگان بودند. (لوقا 24: 1- 8). فرشتگان چنین خدمتی که به عیسی کردند به هیچ احدی و یا پیامبری تا بحال انجام نداده اند. دلیل این امر چیست؟ چون فرشتگان عیسی را می شناختند و می دانستند که او خداست که به جسم ظاهر شد.


4- به امتها موعظه کرده. خداوند به جسم انسانی ظاهر شد تا برای ما انسانها بمیرد و کفاره گناهان ما را پرداخت کند. او با مرگ، دفن و رستاخیز خویش حیات جاودانی را به کسانیکه به آن ایمان می آورند، عطا می کند. پیام انجیل تنها پیامی است که قدرت دارد تا انسانها را از مرگ ابدی جهنم نجات دهد. " زیرا که از انجیل مسیح عار ندارم چونکه قوت خداست، برای نجات هر کس که ایمان آورد، اول یهود و سپس یونانی،" رومیان 1: 16

· خود عیسی مسیح انجیل را موعظه کرد. متی4: 17 "از آن هنگام عیسی به موعظه شروع کرد و گفت: «توبه کنید زیرا ملکوت آسمان نزدیک است.»".

متی9: 35 " و عیسی در همه شهرها و دهات گشته، در کنایس ایشان تعلیم داده، به بشارت ملکوت موعظه می نمود و هر مرض و رنج مردم را شفا می داد."

· عیسی به شاگردان خود مأموریت بزرگی را سپرد یعنی موعظه خبر خوش انجیل. متی10: 7 " و چون می روید، موعظه کرده، گویید که ملکوت آسمان نزدیک است".

مرقس16: 15-16 "پس بدیشان گفت: «در تمام عالم بروید و جمیع خلایق را به انجیل موعظه کنید. هرکه ایمان آورده، تعمید یابد نجات یابد و اما هرکه ایمان نیاورد بر او حکم خواهد شد."

ü رسولان از موعظه پیام انجیل دست نکشیدند. اعمال5: 40-42

ü ایمانداران کلیسای اورشلیم به دلیل آزار و شکنجه از سوی امپراطوری روم به همه جای دنیا منتشر شده، پیام انجیل را موعظه کردند. اعمال 8: 1- 5

ü کلیسای کتاب مقدسی که به کلام خدا و الوهیت عیسی مسیح اعتقاد دارند، پیام انجیل را موعظه می کنند.

5- در دنیا ایمان آورده. ایمان به خداوند عیسی مسیح و موعظه پیام انجیل است که ما را از جهنم نجات می دهد.افسسیان2: 8-9 " زیرا که محض فیض نجات یافته اید، بوسیله ایمان و این از شما نیست بلکه هدیه خداست، و نه از اعمال تا هیچ کس فخر نکند."

· مرد کور که از عیسی شفا گرفت به او ایمان آورد. یوحنا9: 35-38 "عیسی چون شنید که او را بیرون کرده اند، وی را جسته گفت: «آیا تو به پسر خدا ایمان داری؟» او در جواب گفت: «ای آقا کیست تا به او ایمان آورم؟» عیسی بدو گفت: «تو نیز او را دیده ای و آنکه با تو تکلم می کند همان است.» گفت: «ای خداوند ایمان آوردم.» پس او را پرستش نمود. آنگاه عیسی گفت: «من در این جهان بجهت داوری آمدم تا کوران بینا و بینایان، کور شوند.»"

· تومای شکاک با دیدن عیسی مسیح که از مردگان برخاسته بود، ایمان آورد. یوحنا 20: 26-29 " و بعد از هشت روزاز رستاخیز عیسی مسیح ؛ باز شاگردان با توما درخانه ای جمع بودند و درها بسته بود که ناگاه عیسی آمد و در میان ایستاده، گفت: «سلام بر شما باد.» پس به توما گفت: «انگشت خود را به اینجا بیاور و دستهای مرا ببین و دست خود را بیاور و بر پهلوی من بگذار و بی ایمان مباش بلکه ایمان داشته باش.» توما در جواب وی گفت: «ای خداوند من و ای خدای من.» عیسی گفت: «ای توما، بعد از دیدنم ایمان آوردی؟ خوشابحال آنانی که ندیده ایمان آورند.»"

· در روز پنطیکاست 3000 نفر با شنیدن موعظه انجیل ایمان آوردند.اعمال2: 41 "پس ایشان کلام او را پذیرفته، تعمید گرفتند و در همان روز تخمین سه هزار نفر بدیشان پیوستند"

· ما نیز در هنگام شنیدن خبر خوش انجیل ایمان آورده صاحب حیات جاودان شدیم.


6- به جلال بالا برده شد. عیسی خداوند بعد از اینکه بر روی صلیب برای گناهان ما مرد و دوباره زنده شد، به آسمان بالا روانه شد تا منجی ما باشد و برای ما دعا کند. عبرانیان 1: 2-3 " در این ایام آخر به ما بوساطت پسر خود متکلم شد که او را وارث جمیع موجودات قرار داد و بوسیله او عالمها را آفرید؛ که فروغ جلالش و خاتم جوهرش بوده و به کلمه قوت خود حامل همه موجودات بوده، چون طهارت گناهان را به اتمام رسانید، به دست راست کبریا در اعلی علیین بنشست".

اعمال1: 9-11 " و چون این را گفت، وقتی که ایشان همی نگریستند، بالا برده شد و ابری او را از چشمان ایشان در ربود. و چون به سوی آسمان چشم دوخته می بودند، هنگامی که او می رفت، ناگاه دو مرد سفیدپوش نزد ایشان ایستاده، گفتند: «ای مردان جلیلی چرا ایستاده، به سوی آسمان نگرانید؟ همین عیسی که از نزد شما به آسمان بالا برده شد، باز خواهد آمد به همین طوری که او را به سوی آسمان روانه دیدید."


خاتمه: عیسی خداست که به جسم ظاهر شد و دلیل آمدن او این بود که برای گناهان ما بمیرد و کفاره گناهان ما را بدهد تا ما بتوانیم با ایمان به او و عملی که روی صلیب انجام داد، نجات یابیم. او دوباره برای ما بازگشت می کند.

یوحنا14: 2-3 "در خانه پدر من منزل بسیار است والا به شما می گفتم. میروم تا برای شما مکانی حاضر کنم،3 و اگر بروم و از برای شما مکانی حاضر کنم، بازمی آیم و شما را برداشته با خود خواهم برد تا جایی که من می باشم شما نیز باشید."

او بازگشت می کند تا دنیا را داوری کند. یوحنا5: 21-22 "زیرا که پدر برهیچکس داوری نمی کند بلکه تمام داوری را به پسر سپرده است.22 تا آنکه همه پسر را حرمت بدارند، همچنانکه پدر را حرمت می دارند؛ وکسیکه به پسر حرمت نکند، به پدری که او را فرستاد احترام نکرده است."

آیا برای بازگشت او حاضر هستید؟ آیا او را خداوند و پادشاه زندگی خود ساخته اید؟





51 views0 comments
bottom of page