top of page

شیرین تر از عسل


شيرينى جات ايرانى و افغاني بسیار خوشمزه و در دنیا تک است. اما شيرين ترين چيزى كه در دنيا وجود دارد، كلام خداست كه روح ما را شيرين مى كند، داود نبی فرمود، "کلام تو به مذاق من چه شیرین است و به دهانم از عسل شیرین تر” (زبور ۱۱۹: ۱۰۳).

کلام خدا نه تنها ماننا عسل شیرین است بلکه آن همچنان همانند عسل خاصیت درمانی دارد. آيا كلام خدا برايتان مانند عسل و دارو هست؟ ما به داروى شفابخش كلام خدا نياز داریم تا افسردگی و افكار ناسالم ما را شفا دهد. اشتها داشتن به كلام خدا يكى از نشانه هايى است كه یک شخص تولد دوباره یافته و شفای روحاني پیدا کرده است. كلام خدا غذاى روح است. ايوب فرمود، "سخنان دهان او را زیاده از رزق خود ذخیره کردم" (ايوب٢٣: ١٢). ارمياى نبى نیز درباره کلام خدا فرمود، "سخنان تو یافت شد و آنها را خوردم و کلام تو شادی و ابتهاج دل من گردید. زیرا که به نام تو‌ ای یهوه خدای صبایوت نامیده شده‌ام" (ارميا١٥: ١٦). عيسى مسيح نیز درباره کلا خدا چنین فرمود، "مکتوب است که انسان نه محض نان زیست می‌کند، بلکه به هر کلمه‌ای که از دهان خدا صادر گردد" (متى٤:٤). پطرس رسول هم به ما توصيه مى كند كه، "چون اطفال نوزاده، مشتاق شیر روحانی و بی‌غش باشید تا از آن برای نجات نمو کنید" (اول پطرس٢:٢).

هنگاميكه مردم بيمار مى شوند اشتهاى ايشان عوض مى شود و در واقع اشتهايشان كاملأ از بين مى رود. گناه در زندگى ما نيز به همين روش اشتهاى ما به كلام خدا را از بين مى برد. کلام خدا ما را از گناهان پاک می کند و انسان تازه ای از ما درست می کند تا عاشق خدا و کلام او باشيم و در قداست زندگی کنیم. تغذيه درست روح از اهميت ويژه اى برخوردار است. آيا كلام خدا رژيم غذايى براى روحتان هست؟ كلام خدا براى كسانيكه عاشق آن هستند و با آن زندگى مى كنند، مانند عسل شيرين و حتى از آن شيرينتر است.











23 views0 comments
bottom of page